17 września 2024

Grupa Engineering elektryfikuje flotę z nowymi Toyotami bZ4X

50 egzemplarzy elektrycznej Toyoty bZ4X trafi do floty włoskiego lidera w procesach cyfryzacji dla firm i administracji publicznej Engineering. Wybór modeli Toyoty w ramach elektryfikacji parku aut dla pracowników firmy był podyktowany bezpieczeństwem i korzystnymi warunkami wynajmu długoterminowego KINTO.

Grupa Engineering zatrudnia przeszło 15 tysięcy pracowników w 80 różnych lokalizacjach na całym świecie. Firma zakłada, że do 2026 roku będzie dysponować niskoemisyjną flotą składającą się wyłącznie z pojazdów elektrycznych oraz hybrydowych, które będą emitować mniej niż 60 g CO2 na kilometr. Elementem strategii dekarbonizacji jest włączenie do floty właśnie 50 modeli Toyoty bZ4X w ramach wynajmu długoterminowego KINTO.

Kierownik ds. floty i mobilności w Engineering Federico Antonio Di Paola nie kryje entuzjazmu: „Grupa wyznaczyła ambitne cele w zakresie dekarbonizacji na nadchodzące lata. Dzięki Toyocie i KINTO wprowadzenie pełni elektrycznych pojazdów pozwoli nam znacznie zmniejszyć emisję CO2 naszej floty. Ważne było także bezpieczeństwo oraz technologie, które umożliwią pracownikom współdzielenie samochodów”.

Dyrektor generalny ds. floty i pojazdów używanych w Toyota Motor Italia Dario Pergolotti Antiochia dodaje: „Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy towarzyszyć Engineering w tej podróży do bardziej zrównoważonej mobilności. Współpraca z firmami takimi jak Engineering pozwala nam realizować naszą misję wspierania transformacji energetycznej za pomocą skutecznych, zrównoważonych i integracyjnych rozwiązań”.

Atuty Toyoty bZ4X

Toyota bZ4X jest SUV-em z elektrycznym napędem na baterie, który został zaprojektowany od podstaw na platformie e-TNGA i bazuje na technologii oraz doświadczeniu Toyoty zdobytym przez ponad 25 lat produkcji hybryd. Model ten oferowany jest w dwóch wariantach: z napędem na przednie koła (204 KM) oraz z napędem na wszystkie koła XMODE (218 KM) o leszych właściwościach terenowych. Wersja FWD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy, osiągając maksymalnie 160 km/h, natomiast odmiana z napędem XMODE rozpędza się do 100 km/h w 6,9 sekundy. W tej wersji komputer steruje pracą obu silników, inteligentnie rozdzielając moc między osiami, co przekłada się na optymalizację zużycia energii w zależności od warunków na drodze.

Toyota bZ4X została wyposażona w wydajną baterię o pojemności brutto 71,4 kWh (64 kWh netto), która pozwala na szybkie ładowanie do 80% w około 30 minut. Zasięg samochodu w cyklu mieszanym WLTP wynosi nawet do 514 km, a bateria objęta jest gwarancją na 8 lat lub 160 000 km.
Ten elektryczny SUV zapewnia wysoki komfort podróżowania dzięki przestronnemu wnętrzu oraz pojemnemu bagażnikowi. Rozstaw osi bZ4X jest taki sam jak w 7-osobowym Highlanderze z napędem hybrydowym, co gwarantuje pasażerom tylnego rzędu wyjątkową ilość miejsca na nogi, porównywalną do aut wyższych segmentów. Modele bZ4X z rocznika 2024 wyposażono m.in. w udoskonalony system ogrzewania baterii umożliwiający szybsze ładowanie w niskich temperaturach oraz w nowoczesne ogrzewanie promiennikowe dostępne w wersji Executive, które zapewnia szybkie nagrzanie wnętrza tuż po uruchomieniu pojazdu.