Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
10 lutego 2025

Toyota sprzedała w Europie ponad 6 mln zelektryfikowanych aut

74% aut z napędem zelektryfikowanym

Toyota Motor Europe (TME) sprzedała w Europie już ponad 6 mln zelektryfikowanych samochodów. Od debiutu modelu Prius w 1997 roku japoński koncern sprzedał na całym świecie ponad 30 mln zelektryfikowanych aut. Realizowana od lat wielotorowa strategia TME przyczyniła się do redukcji emisji dwutlenku węgla w gamie Toyoty o 50% od 1995 roku.

Toyota Motor Europe (TME) od lat konsekwentnie realizuje wielotorową strategią redukcji emisji dwutlenku węgla. Swoim klientom oferuje szeroką gamę samochodów nisko- i bezemisyjnych, w tym klasyczne hybrydy, hybrydy typu plug-in, bateryjne auta elektryczne oraz samochody elektryczne na wodór. Firma stara się dostarczyć zelektryfikowane auta jak największej liczbie klientów.

Pod koniec 2024 roku sprzedaż samochodów ze zelektryfikowanymi napędami w Europie przekroczyła już 6 mln egzemplarzy, a średnia emisja gamy Toyoty w naszym regionie zmniejszyła się o ponad 50%* (od 1995 roku). Globalna sprzedaż pojazdów z takimi napędami w latach 1997–2024 przekroczyła z kolei 30 mln egzemplarzy.

74% aut z napędem zelektryfikowanym

Warto zaznaczyć, że tylko w 2024 roku w Europie sprzedano 1,2 mln Toyot i Lexusów ze zelektryfikowanymi napędami. Wynik ten był o 4% lepszy niż rok wcześniej i zdecydowanie powyżej rynkowej średniej. Udział samochodów zelektryfikowanych w całkowitej sprzedaży koncernu wzrósł do 74%.

Toyota planuje do 2035 roku zredukować do zera emisję CO2 w całej gamie nowych samochodów oferowanych w Europie. Zgodnie z globalną strategią Environmental Challenge 2050, koncern osiągnie pełną neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w 2050 roku, a jego europejskie struktury – w 2040 roku.

Sprzedaż napędów zelektryfikowanych do końca 2024 roku

Typ napędu Globalnie Europa
HEV 29 315 916 5 884 708
PHEV 761 578 165 830
FCEV 27 723 3897
BEV 289 840 93 259
MHEV 141 593 35
* W latach 1995–2021 średnia emisja CO2 dla gamy Toyoty zmniejszyła się z 192 g CO2/km do 92 g CO2/km. Od 2021 roku zmieniono metodologię badania emisji CO2 z NEDC na WLTP.