14 października 2023

Toyota 21. z rzędu liderem sektora motoryzacyjnego

Ranking Best Global Brands 2024 firmy Interbrand

Firma Interbrand ogłosiła swój najnowszy raport Best Global Brands 2024. Po raz 21. z rzędu pozycję lidera sektora motoryzacyjnego w rankingu najbardziej cenionych marek na świecie utrzymała Toyota. Firma została wyceniona na 72,8 mld dolarów, odnotowując 13-procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego. W ogólnym rankingu Toyota zajęła szóste miejsce.

Best Global Brands to ranking, który od 25 lat określa rynkową wartość największych firm na świecie. Pierwszą pozycję wśród marek z sektora motoryzacyjnego od 21 lat utrzymuje Toyota. W ogólnym rankingu, podobnie jak i w roku ubiegłym, została sklasyfikowana na szóstej lokacie.

Warto podkreślić, że w bieżącym roku japońska firma została także zaliczona do grona tych, które rozwijają się najszybciej. Jej tegoroczna wycena sięgnęła 72,8 mld dolarów, czyli aż o 13% więcej niż w roku poprzednim. To największa zmiana na plus wśród firm z czołowej dziesiątki zestawienia.

Od 4 lat Toyota jest także największym producentem samochodów na świecie, dostarczając auta klientom w ponad 170 krajach i regionach. W 2023 roku na całym świecie koncern sprzedał ponad 11,2 mln samochodów Toyoty, Lexusa, Daihatsu oraz Hino, poprawiając wynik z 2022 roku o 7,2%. Ponad 10 mln sprzedanych aut marki Toyota potwierdza jej globalną siłę.

Jak zaznaczyli eksperci firmy Interbrand, za sukcesem Toyoty stoi zdywersyfikowana globalnie gama modelowa, szeroki wybór wersji i rodzajów napędów, w tym oszczędnych i trwałych napędów zelektryfikowanych.

Toyota jest też w ścisłej czołówce najbardziej innowacyjnych firm motoryzacyjnych. Marka konsekwentnie poszerza gamę zelektryfikowanych samochodów, rozwijając równolegle wszystkie rodzaje nisko- i bezemisyjnych napędów. Od lat inwestuje również w rozwój technologii wodorowej.

Globalną pozycję marki Toyota budują również sukcesy w motorsporcie, w tym m.in. zwycięstwa w cyklach WRC i WEC, gdzie rywalizują wyczynowe auta hybrydowe.

Wszystkie te działania przekładają się na lepszą sprzedaż z roku na rok oraz przyspieszanie tempa dekarbonizacji. Klientom na całym świecie dostarczono już ponad 27 mln zelektryfikowanych aut.

Pełny ranking wartości marek firmy Interbrand jest dostępny na:  https://interbrand.com/best-global-brands/

Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne według raportu Best Global Brands 2024 firmy Interbrand

Miejsce w Top 100 Marka Wartość marki (mld USD)
6 Toyota 72,8
8 Mercedes-Benz 58,9
10 BMW 52,0
12 Tesla 45,5
26 Honda 26,7
30 Hyundai 23,0
43 Porsche 17,4
45 Audi 17,3
49 Volkswagen 16,5
56 Ford 14,4

Najbardziej wartościowe marki na świecie według raportu Best Global Brands 2024 firmy Interbrand

Miejsce Marka Sektor Wartość marki (mld USD)
1 Apple Technologie 488,9
2 Microsoft Technologie 352,5
3 Amazon Sprzedaż 298,1
4 Google Technologie 291,3
5 Samsung Technologie 100,8
6 Toyota Motoryzacja 72,8
7 Coca-Cola Napoje 61,2
8 Mercedes Motoryzacja 58,9
9 McDonald’s Spożywczy 53,0
10 BMW Motoryzacja 52,0