Jak działa pełna hybryda?
Etapy jazdy hybrydą
Ruszanie
Jazda ze stałą niską prędkością
Ruszając spokojnie spod świateł, manewrując na parkingu lub tocząc się powoli w korku, pełna hybryda korzysta tylko z silnika elektrycznego zasilanego akumulatorem i w ogóle nie zużywa paliwa.
Jadąc bez nagłego przyspieszania z niską prędkością (do ok. 70 km/h), działają oba silniki, przy czym głównym źródłem napędu jest silnik elektryczny, natomiast silnik benzynowy pełni jedynie funkcję wspomagającą. Po wciśnięciu przycisku EV pełna hybryda przechodzi w tryb elektryczny i może w ten sposób przejechać krótki dystans.
Kiedy chcesz dynamicznie wyprzedzić inny pojazd lub podjechać pod strome wzniesienie, to po pełnym wciśnięciu pedału gazu oba silniki pracują z pełną mocą. Podczas szybkiej jazdy, np. autostradą, głównym źródłem napędu jest silnik benzynowy, a silnik elektryczny jedynie go wspiera.
Podczas hamowania lub stopniowego wytracania prędkości pełna hybryda odłącza silnik benzynowy, a silnik elektryczny odzyskuje energię, ładując akumulator. Kiedy stoisz na czerwonym świetle lub w korku, oba silniki nie pracują, a emisja spalin jest zerowa.
Pełne przyspieszenie / szybka jazda
Hamowanie / zwalnianie / postój
Jak ekonomicznie jeździć hybrydą?
Teraz możesz jeździć hybrydą jeszcze efektywniej. Pomoże Ci w tym aplikacja mobilna MyT Toyota, która pokazuje wszystkie informacje i cenne wskazówki dotyczące Twojej jazdy. Dzięki temu nauczysz się skutecznie wykorzystywać tryb EV, a także optymalnie przyspieszać, hamować i utrzymywać stałą prędkość, co ograniczy zużycie paliwa oraz emisję spalin.