2021-03-14

Szósty salon sieci dilerskiej Toyota Professional

Sprzedaż samochodów użytkowych i specjalistycznych zabudów
W Gdańsku otworzył się szósty salon Toyota Professional specjalizujący się w sprzedaży samochodów użytkowych. Będzie można tu nabyć również pełną gamę specjalistycznych zabudów do tych samochodów. W najbliższych miesiącach oferta zostanie poszerzona o serwis aut użytkowych oraz program sprzedaży używanych samochodów dostawczych Toyota Plus. Salon należy do grupy Walder, dilera Toyoty w północnej Polsce.


Przy ul. Jabłoniowej 2 w Gdańsku otwarty został nowy salon Toyota Professional. Będzie on specjalizował się w sprzedaży pełnej gamy samochodów użytkowych Toyoty – modeli PROACE i PROACE Verso, PROACE CITY i PROACE CITY Verso oraz Hilux. W jego ofercie znajdą się także profesjonalne zabudowy do tych modeli, objęte 3-letnią gwarancją.

Z czasem salon w Gdańsku zostanie rozbudowany o serwis samochodów dostawczych, którego otwarcie jest planowane na czerwiec tego roku. Stacja zamierza także uruchomić program sprzedaży i finansowania używanych samochodów Toyota Plus, koncentrując się na kilkuletnich autach dostawczych.

Salon w Gdańsku jest już szóstą stacją dilerską Toyota Professional (i piątą należącą do grupy Walder, która prowadzi także salony Toyoty w Chwaszczynie, Rumi i Grudziądzu oraz Lexusa w Gdańsku). Nowy obiekt ma powierzchnię 314 m² i pomieści na wystawie do 6 pojazdów.

Głównym celem programu Toyota Professional jest zapewnienie kompletnej obsługi firmom i osobom prywatnym zainteresowanym samochodami użytkowymi. Obejmuje to zarówno proces wyboru, sprzedaży i finansowania samochodu, jak i kompleksowe wsparcie podczas użytkowania.

Ekspansja programu Toyota Professional

Program Toyota Professional istnieje od 2019 roku. Wtedy to uruchomiono pierwsze specjalistyczne salony: Warszawa Wesoła, Poznań i Zielona Góra. Jednocześnie w całej sieci dilerskiej Toyoty powstały osobne działy Toyota Professional wyspecjalizowane w sprzedaży samochodów użytkowych. Z czasem sieć została rozbudowana o kolejne stacje – w Szczecinie i na warszawskim Bemowie. W 2022 roku – obok salonu w Gdańsku – dołączy do nich jeszcze jeden obiekt.

Początkowo program Toyota Professional miał status pilotażowego projektu i był realizowany przez polski oddział Toyoty dla europejskiej centrali w Brukseli. W kolejnych latach został rozszerzony na pozostałe europejskie rynki, w oparciu o doświadczenia, wiedzę i dobre praktyki wypracowane przez polski zespół.

Samochody użytkowe Toyoty liderami na rynku

Obecnie Toyota Professional to jedna z najlepiej sprzedających się marek w segmencie samochodów użytkowych do 3.5T. Model PROACE CITY od kilkunastu miesięcy jest liderem segmentu kompaktowych vanów. PROACE w styczniu i lutym awansował na pierwsze miejsce wśród vanów średniej wielkości. Hilux, który w 2021 roku zajmował drugie miejsce w segmencie, w styczniu i lutym 2022 roku był absolutnie najpopularniejszym pick-upem w kraju.

Warto podkreślić, że auta dostawcze Toyoty są dostępne z fabrycznymi zabudowami objętymi 3-letnią gwarancją Toyoty. Dodać do tego należy wersje specjalne, takie jak PROACE Platforma, PROACE Mobility i PROACE CITY Mobility dla osób niepełnosprawnych, a także dostawczy PROACE Electric z bezemisyjnym napędem ładowanym z sieci. Wszystkie samochody z rodziny PROACE są objęte gwarancją PRO na 3 lata lub milion kilometrów.

„W ostatnich latach Toyota udowodniła swoją odporność na zawirowania na rynku. To efekt świetnej organizacji zgodnej z zasadami Toyota Way oraz wyjątkowej jakości i atrakcyjności naszych produktów. Toyota całkowicie zdominowała rynek samochodowy w Polsce – nasza marka zajmuje pierwsze miejsce zarówno ogólnie, jak i na rynku flotowym”– podkreślił Tomasz Suliga, LCV Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.

„Corolla jest najpopularniejszym samochodem w kraju i domyślnym autem dla firm – udział tylko tego jednego modelu w całym rynku aut firmowych wyniósł w dwóch pierwszych miesiącach aż 6,5%. Liderami swoich segmentów są obok Corolli także Yaris, Camry, RAV4, PROACE CITY, PROACE i Hilux.

W klasie samochodów użytkowych, w roku 2022 Toyota zajmuje doskonałe 2. miejsce. To pokazuje, że obraliśmy właściwy kierunek rozwoju gamy samochodów dostawczych. Korzystamy w pełni z naszego doświadczenia w sprzedaży flotowej. Możemy rozwijać się tak dynamicznie również dzięki w pełni dedykowanym salonom Toyota Professional”– kontynuował Tomasz Suliga.